Yli Jumala

The Book of the Sri Joakim, Sri Joakim Matias Gosvami Gautama Räikkönen Náráyáná Buddha, Ja Jumaluus Ylin Henkilöt!

Kimi Räikkönen Transcendent full name: Sri Joakim Matias Gosvámi Gautama Räikkönen Náráyáná Buddha Supreme Personality of Godhead!

SRI JOAKIM MATIAS GÓSVÁMI GAUTAMA RäIKKÖNEN NÁRÁYÁNA BUDDHA IS LORD OF THE UNIVERSE!

Sziddharta Gautama Buddha, Sri Joakim Räikkönen Buddha és Perlita

Translate

2014. január 21., kedd

The Book of the Sri Joakim - Előszó

Előszó

Mindenki Krsnát keresi.

Néhányan nem tudnak róla, de Krsnát keresik ők is.

Krsna Isten, minden létező Forrása, Oka mindannak, ami van, volt és valaha lesz.
Isten végtelen, ezért számtalan neve van. Allah, Buddha, Jehova, Rama: mind Krsna, mind Egy. Isten nem absztrak. Személyisége, melynek személytelen és személyes jegyei egyaránt vannak, a LEGFELSŐBB, ÖRÖK, GYÖNYÖRTELJES és teljes TUDÁSSAL rendelkezik. Ahogyan az óceán egyetlen csöppje olyan minőségű, mint maga az óceán, hasonlóképpen rendelkezik a mi tudatunk is ISTEN tudatának tulajdonságaival. Az anyagi energiával (az anyagi testtel, az érzékek örömével, az anyagi tulajdonnal, énképzetünkkel stb.) való azonosulásunk és ragaszkodásunk miatt eredeti TRANSZCENDENTÁLIS TUDATUNK beszennyeződött, s mint egy porlepte tükör, nem képes tiszta képet adni.
Az IDEIGLENESSEL való kapcsolatunk életeink során egyre mélyebb lett. Ezt az átmeneti testet, mely nem más, mint egy zsák csont és hús, összetévesztjük igazi énünkkel, s ezt az ideiglenes állapotunkat véglegesnek fogadjuk el.
Korszakokon keresztül nagy szentek voltak élő példái annak, hogy az ISTEN-TUDAT nem ideiglenes, hanem állandó állapota minden élő Lélekben megnyilvánulhat. Minden lélekben isteni tulajdonságok rejlenek.
Krsna azt mondja a Bhagavad-gitában: „Az önvalóban szilárdan horgonyzó, az anyagi szennyeződésektől megtisztult yogi a Legfelsőbb Tudattal állandó kapcsolatban kerülve eléri a legmagasabb rendű boldogságot.” (6.28)
A YOGA (Isten és énünk megvalósításának tudományos módszere) az a folyamat, mellyel megtisztíthatjuk tudatunkat, véget vethetünk a további szennyeződéseknek, és eljuthatunk a Tökéletesség, a teljes TUDÁS és a BOLDOGSÁG szintjére.
Ha van Isten, akkor szeretném Őt látni. Nincsen értelme olyasmiben hinni, mely nem igazolható. A Krsna-tudat és a meditáció az a módszer, amellyel megláthatod Istent. Láthatod Istent, hallhatod Őt és játszhatsz Vele. Lehet, hogy őrültségnek hangzik, de Ő valóban ott van veled.
Oly sok yoga-folyamat van – Rája, Jnána, Hatha, Kriyá, Karma, Bhakti -, s mindegyiket MESTEREI javasolják nekünk.
Svámi BHAKTIVEDENTA, ahogy neve is jelzi, BHAKTI yogi, aki az ODAADÁS ösvényét járja. Minden gondolatával és TETTÉVEL ISTENT szolgálva, SZENT NEVEIT zengve egy bhakta gyorsan kifejlesztheti Isten-tudatát, s a

Hare Krsna, Hare Krsna
Krsna Krsna, Hare Hare
Hare Ráma, Hare Ráma
Ráma Ráma, Hare Hare

mantra éneklésével kétségtelenül eljut a Krsna-tudatig. (A puding próbája az evés!)
Arra kérlek, ragadd meg a lehetőséget, amelyet ez a Krsna-könyv nyújt, s próbálj elmerülni benne. Tűzz ki egy időpontot, hogy találkozhass Istennel, a YOGA (az ÖSSZEKAPCSOLÓDÁS) felszabadító folyamatán keresztül, s ADJ ESÉLYT A BÉKÉNEK!

Amire szükséged van, nem más, mint szeretet (Krsna). Hari Bol.

Srimán George Harison, 1970. március 31.
Manapság ha a nyugati országokban valaki megpillantja a Krsna könyvet, nyomban felteszi a kérdést: „Ki az a Krsna? És ki az a leány Krsnával?”
A válasz azonnal elhangzik: Krsna az Istenség Legfelsőbb Személyisége. S hogy miért? Mert teljes pontossággal illenek Rá azok a leírások, melyek a Legfelsőbb Lényről, Istenről szólnak. Krsna Isten, mert mindenkit vonzó. Azon az alapelven kívül, hogy mindenkit vonzó, az Isten szónak nincs más jelentése. Hogyan lehet valaki mindenkit vonzó? Ha valaki nagyon gazdag, ha óriási vagyona van, az emberek számára vonzóvá válik. Éppen így ha valaki rendkívüli hatalommal rendelkezik, ha nagyon híres vagy nagyon szép, ha bölcs vagy nem ragaszkodik semmiféle anyagi tulajdonhoz, az emberek vonzódni kezdenek hozzá.
Mindennapi tapasztalataink során megfigyelhetjük, hogy valakit a következő tulajdonságok tehetnek vonzóvá: (1) gazdagság, (2) hatalom, (3) hírnév, (4) szépség, (5) bölcsesség és (6) lemondás.
Arról, aki egy időben, korlátlanul rendelkezik e hat fenséges tulajdonsággal, tudhatjuk: Ő az Istenség Legfelsőbb Személyisége. Isten e fenséges tulajdonságairól Parásara Muni, a kiváló védikus tekintély adott leírást.
Számtalan gazdag, hatalmas, híres, gyönyörű embert láttunk már, sok tanult tudóst és sokakat, akik az élet lemondott rendjében élnek, nem ragaszkodva semmiféle anyagi tulajdonhoz. Ám az emberiség történelmében nem találunk senkit, aki korlátlanul és egy időben gazdag, hatalmas, híres, szép, bölcs és lemondott lenne, mint Krsna. Krsna, az Istenség Legfelsőbb Személyisége történeti személyiség, aki ötezer évvel ezelőtt jelent meg a Földön. Százhuszonöt évig volt itt jelen, s pontosan úgy viselkedett, akár egy emberi lény, de cselekedetei példa nélkül állók voltak. Megjelenése pillanatától eltávozása pillanatáig minden cselekedete páratlan volt a világ történelmében, ezért aki tudja, mit értünk az „Isten” kifejezés alatt, az elfogadja Krsnát, mint az Istenség Legfelsőbb Személyiségét. Senki sem egyenlő Istennel és senki sem hatalmasabb, mint Ő. Ez az értelme a jól ismert szólásnak: „Isten hatalmas.”
Az embereknek számtalanféle csoportja él a világon, akik mind másképpen beszélnek Istenről, de a Védikus Írások és a különböző korok nagy acaryai, az Istenről szóló tudományban jártas hiteles tekintélyek – mint Sankara Rámánuja, Madhva, Visnusvámi, az Úr Caitanya, valamint követőik a tanítványi láncolaton – mindannyian egyetértenek abban, hogy Krsna az Istenség Legfelsőbb Személyisége. Mi, a védikus kultúra követői, elfogadjuk az egész univerzum védikus történelmét. Ezt az univerzumot különböző bolygórendszerek, név szerint Svargaloka, a felső bolygórendszer, Martyaloka, a középső bolygórendszer és végül Pátálaloka, az alsó bolygórendszer alkot. E Föld modern történészei képtelenek történelmi bizonyítékokkal szolgálni azokról az eseményekről, amelyek ötezer évvel ezelőtt történtek. Az antropológusok azt állítják, hogy a Homo sapiens negyvenezer évvel ezelőtt még nem jelent meg ezen a bolygón, mivel az evolúció akkor még nem jutott el arra a szintre. Ezzel szemben a védikus történelemkönyvek, a Puránák és a Mahábhárata az emberiség történelmének olyan korszakairól beszélnek, amelyek millió és millió évre nyúlnak vissza.
Ezekből az írásokból többek között Krsna sok millió évvel ezelőtti megjelenéseinek történetét is megismerhetjük. A Bhagavad-gitá negyedik fejezetében Krsna ekmondja Arjunának, hogy mindketten számtalanszor megszülettek már a múltban, s hogy Arjunával ellentétben Ő (Krsna) képes minden egyes születésére emlékezni. Ez érthetően szemlélteti a különbséget Krsna és Arjuna tudása között. Arjuna mindamellett, hogy hatalmas harcos és egyben a Kuru dinasztia művelt fia volt, mégis közönséges emberi lény volt, míg Krsna az Istenség Legfelsőbb Személyisége határtalan tudást mondhat Magáénak. S mivel tudása határtalan, emlékezete sem ismer semmiféle határt.
Krsna tudása olyan tökéletes, hogy képes emlékezni minden eseményre, ami megjelenései idejében történt a múltban, a sok millió év alatt, ám Arjuna emlékezőtehetségét és tudását behatárolja az idő és a tér, hiszen ő közönséges emberi lény. A negyedik fejezetben Krsna kijelenti, hogy emlékszik arra, mikor néhány millió évvel ezelőtt a napistent, Vivasvánt okatatta a Bhagavad-gita tudományára.
Manapság az ateista emberek körében divattá vált, hogy valamiféle misztikus folyamat követésével megkíséreljenek Istenné válni. Az ateisták általában vagy képzeletük, vagy merész meditációjuk segítségével próbálnak Istenné válni. Krsna azonban nem ilyen Isten. Ő nem titokzatos meditációs folyamatok kitalálásával, misztikus yoga-gyakorlatok végzésével vagy szigorú lemondásokat végezve válik Istenné. Helyes kifejezéssel élve Ő sohasem válik Istenné, mert Ő Isten minden körülmények között.
Anyai nagybátyja, Kamsa börtönében, ahol apja és anyja raboskodott, Krsna négykarú Visnu-Náráyanaként jelent meg anyja testén kívül. Aztán újszülötté változott, s arra kérte apját, vigye Őt Nanda Mahárája és felesége, Yasodá házába. Krsna még apró csecsemő volt, amikor a hatalmas démon – Putaná – megpróbálta megölni Őt. Putaná a keblét nyújtotta Krsnának, ám Krsna kiszívta a démon életét. Ez a különbség a valódi Isten, s egy misztikus folyamattal létrehozott Isten között. Krsnának nem volt alkalma gyakorolni a misztikus yoga folyamatát, mégis minden pillanatban – csecsemőkorában, gyermekkorában, ifjúként és felnőttként egyaránt – tanújelét adta, hogy Ő az Istenség Legfelsőbb Személyisége. Krsna című könyvünkben minden olyan tettéről olvashatunk, amelyet emberi lényként hajtott végre. Bár emberi lényként cselekszik, mindig megtartja azonosságát, mint az Istenség Legfelsőbb Személyisége.
Mivel Krsna mindenkit vonzó, tudnunk kell, hogy minden vágyunkat Krsnára kell irányítanunk. A Bhagavad-gitában az áll, hogy egy egyén tulajdonosa, ura a testének, de Krsna, aki Felsőlélekként jelen van mindenki szívében, a legfelsőbb tulajdonosa és legfelsőbb ura mindenki testének. Ezért ha szeretetvágyunkat kizárólag Krsnára irányítjuk, nyomban megvalósulhat az univerzális szeretet, egység és béke. Ha valaki a fa gyökerét öntözi, azzal az ágak, gallyak, levelek és virágok is vízhez jutnak. Ha valaki ellátja étellel a gyomrot, azzal kielégíti az összes többi testrészt is.
Azt a tudományt, amely által a figyelmünket a Legfelsőbbre irányíthatjuk, és szeretetünkkel Őt áraszthatjuk el, Krsna-tudatnak nevezik. Azért alapítottuk meg a Krsna-tudat mozgalmát, hogy mindenkinek lehetősége nyíljon arra, hogy vágya – hogy másokat szeressen – beteljesüljön pusztán azáltal, hogy szeretetét Krsnára irányítja. Az egész világ vágyik arra, hogy mások iránti szeretetének szunnyadó hajlamát fölébressze, de a különféle módszerek kiagyalása – a szocializmus, a kommunizmus, az altruizmus, a humanizmus, a nacionalizmus és minden egyéb, amit a világ békéje és jóléte érdekében találnak ki – hasznavehetetlen és kiábrándító, mert tudatlanok vagyunk a Krsnára irányuló szeretet művészetét illetően. Általában az emberek azt hiszik, hogy az erkölcsi alapelvek és a vallási rítusok terén tett fejlődés következményeképpen boldogok lesznek. Mások azt gondolják, hogy a boldogságot az anyagi gyarapodás által lehet elérni, megint mások pedig azt hiszik, hogy pusztán érzékeik kielégítésével boldogok lesznek. A valóság azonban más: az ember csakis Krsnát szeretve válhat boldoggá.
Krsna képes tökéletesen viszonozni a szeretetünket, különféle kapcsolatokon keresztül, amelyeket ízeknek, rasáknak nevezünk. Tizenkét szeretetteljes kapcsolat van. Krsnát lehet szeretni úgy, mint a legfelsőbb ismeretlent, a legfelsőbb mestert, a legfelsőbb barátot, a legfelsőbb gyermeket, és mint a legfelsőbb szeretőt. Ez az öt alapvető szeretetrasa. Krsnát közvetett módon is lehet szeretni, hét különböző kapcsolatban, melyek látszólag különböznek az öt fő kapcsolattól. Mindent összevetve, ha valaki pusztán Krsnára irányítja szunnyadó szeretetvágyát, élete sikeres lesz. Ez nem csupán feltételezés, hanem tény, amelyet a gyakorlatban is meg lehet valósítani. Az ember saját maga érezheti, milyen hatással van életére Krsna iránti szeretet.
A Bhagavad-gitá kilencedik fejezetében a Krsna-tudat tudományát minden tudás és minden titok királyának, a transzcendentális megvalósítás legfelsőbb tudományának nevezik.
Mégis közvetlenül tapasztalhatjuk eredményeit, mert nagyon könnyen végezhető és rendkívül örömteli tudomány. A Krsna-tudatban a legparányibb fejlődés is életünk maradandó kincsévé válik, mert a Krsna-tudat minden körülmények között örök. Mára már bizonyított tény, hogy napjainkban a nyugati világ zavarodott és kiábrándult ifjúsága is érzi annak hatását, ha szeretni vágyását egyedül Krsnára irányítja.
Azt mondják, végezhet az ember szigorú lemondásokat, vezekelhet vagy végrehajthat nagy áldozatokat élete során, ám ha nem ébreszti fel Krsna iránt szunnyadó szeretetét, akkor minden vezeklése fölöslegesnek bizonyul. Ha azonban valaki már felébresztette Krsna iránti szeretetét, mi értelme van a szükségtelen lemondásoknak és vezekléseknek?
A Krsna-tudat mozgalma az Úr Caitanya egyedülálló ajándéka e kor elesett lelkei számára. Végtelenül egyszerű módszer ez, melyet négy éve már a nyugati országokban is gyakorolnak, és semmi kétség nem férhet ahhoz, hogy ez a mozgalom képes kielégíteni az emberiség szunnyadó szeretetvágyát. A Ksrna-könyv is arra szolgál, hogy segítse a Krsna-tudat mozgalmát a nyugati világban. Az emberek szeretnek regényeket olvasni, pusztán hogy lekössék idejüket és energiájukat. E vágyukat most Krsnára irányíthatják, s az eredmény a lélek maradandó elégedettsége lesz – az egyén és a közösség életében egyaránt.
A Bhagavad-gitában az áll, hogy a Krsna-tudat ösvényén a legkisebb előrelépés is megmenthet minket a legnagyobb veszedelemtől. Ezer és ezer példát lehetne idézni olyan emberektől, akik a legnagyobb veszedelemtől menekültek meg pusztán a Krsna-tudatban elért csekély fejlődésnek köszönhetően. Éppen ezért arra kérünk mindenkit, hogy éljen e transzcendentális irodalom adta lehetőséggel. Az olvasó észre fogja venni, hogy minden oldal művészet, a tudomány, az irodalom, a filozófia és a vallás mérhetetlen tudásának kincsestára tárul elé, s végigolvasva csupán ezt az egyetlen könyvet, a Krsna-könyvet, az Isten iránti szeretet is virágozni kezd.

És mire ezt a könyvet elolvassa valaki, teljes és tökéletes mértékben rá fog jönni vagy döbbenni, hogy Krsna és Sri Joakim Matias Gosvami Gautama Räikkönen Náráyáná Buddha egy és ugyanazon Személyiség, azaz mind a ketten külön-külön, a maguk korában az Istenség Legfelsőbb Személyiségei.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése